EL RECOMENDADOR DE LIBROS

Logo El Diario
Logo Librotea

Ética y neurociencias. La aportación a la política, la economía y la educación.

Domingo García-MarzáEditorial: Publicacions de la Universitat Jaume IISBN: 9788480219563

Sinopsis

Les neurociències han aconseguit en els últims anys una evident preponderància en l'àmbit de la investigació científica. L'expectació aixecada pels avanços en neuroimatge, pel fet que podem ja «visualitzar» l'activitat del cervell, sumada a la seducció i al magnetisme derivats de la seua possible manipulació i control, han convertit les neurociències en un nou marc o model a seguir per a la resta de sabers en qualsevol dimensió de l'activitat humana. Tant és així que estem assistint a un autèntic «gir neurocèntric», més encara, al naixement de l'«era de la neurociència» en què es consoliden noves disciplines que porten el prefix neuro-. Des d'una perspectiva crítica el llibre contempla l'avanç i els beneficis que aporten les neurociències en els camps de l'ètica, la política, l'economia i l'educació mirant d'aprofundir en les noves possibilitats que ofereixen les neurociències sense caure en un reduccionisme cientifista. D'aquesta manera, les contribucions, tant nacionals com internacionals, que componen aquest llibre busquen oferir un coneixement capaç de fomentar un diàleg interdisciplinari que integre els avanços oferts per les neurociències en la filosofia pràctica.

Otros libros de Domingo García-Marzá

  • Teoría de la democracia. Una apuesta por la participación

    Teoría de la democracia. Una apuesta por la participación

    Domingo García-Marzá
    Publicacions de la Universitat Jaume I
  • Ética de los medios

    Domingo García-Marzá
    GEDISA
  • Neuroeducación moral y democracia

    Domingo García-Marzá
    Editorial Comares
  • Ética y filosofía política: Homenaje a Adela Cortina

    Ética y filosofía política: Homenaje a Adela Cortina

    Domingo García-Marzá
    Tecnos
  • La educaci—n a debate

    Domingo García-Marzá
    Editorial Octaedro, S.L.
  • Ética empresarial: del diálogo a la confianza

    Ética empresarial: del diálogo a la confianza

    Domingo García-Marzá
    Editorial Trotta, S.A.
  • La empresa socialmente responsable. Ética y empresa

    Domingo García-Marzá
    CIDEAL